טופס 4 – קבלת אישור רשמי לאכלוס הבית

שתפו:

טופס 4 – קבלת אישור רשמי לאכלוס הבית
הבנייה הסתיימה בהצלחה, הבית עומד על תילו והכל נראה מצוין. לפני שניתן לאכלס אותו באופן רשמי, יש צורך לקבל אישור לכך, הידוע גם בשם "טופס 4", ומקבלים אותו מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה. האישור מתקבל רק לאחר שהבית נבדק לעומק ונמצא כי הוא – א. עומד בכל תנאי ומגבלות היתר הבנייה. ב. ראוי למגורים ובטוח לחלוטין לאכלוס ולמחייה. ברמה הפרקטית, רק לאחר קבלת האישור ניתן לחבר את הבית לתשתיות כגון חשמל, מים וטלפון. הביורוקרטיה הכרוכה בקבלת הטופס היא סבוכה ומורכבת במיוחד. אם לא מתנהלים נכון, הפרויקט כולו יתארך באופן ניכר – ואף בחודשים שלמים. מסיבה זאת, חשוב להתנהל באופן מקצועי, להקפיד לבנות על פי ההיתר, ולהתחיל להכין את האישורים הדרושים לקבלת הטופס מבעוד מועד. במילים אחרות – כמו תמיד, חשוב להתנהל בחוכמה ובצורה מושכלת.

email

לתיאום פגישת ייעוץ

השאירו פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!

האישורים הדרושים לקבלת טופס 4
דרושים אישורים רבים מאוד על מנת לזכות בטופס. האישורים מתקבלים על ידי גורמים רשמיים ואנשי מקצוע שונים. להלן האישורים המרכזיים שיש להשיג:

  • אישור שהבנייה בוצעה לפי הגרמושקה והיתר הבנייה, ללא חריגות מההיתר ומההגבלים. אם למשל נבנו פרגולה או מרתף שלא הופיעו בהיתר, הדבר צפוי להוביל כמובן לבעיה משמעותית בעת הניסיון לקבל טופס 4.
  • בדיקת ואישור תקינות ואטימות הממ"ד על ידי מהנדס הבניין וקבלת אישורים גם ממכון התקנים ומפיקוד העורף.
  • אישור מטעם רשויות שונות בכל הנוגע לתקינות תשתיות הגז, האינסטלציה, החשמל, המים – ועוד.
  • אישור שירותי הכבאות שהבית עומד בכל הדרישות הבטיחותיות להגנה מפני היווצרות שריפות והתמודדות איתן במקרה הצורך.
  • הגשת מפת מדידה הכוללת את כל השטח המדובר ואת המבנה שממוקם בתוכו.
  • אישור מעבדה מוסמכת על תקינות הבדיקות השונות שבוצעו במהלך תהליך הבנייה.
  • אישורים מטעם האדריכל והמהנדס המפקחים על הבנייה, הנוגעים לעניינים משמעותיים כגון ביסוס הבניין, בניית שלד תקין, יציבות הבטון, תקינות מעקות הבטיחות – ועוד.

ביצוע תיקונים
כמובן שכל סירוב או דחייה שמתקבלים בעת ניסיון קבלת אחד האישורים הדרושים לקבלת טופס 4 מצריכים ביצוע תיקונים בפועל, כך שהבית יעמוד בהיתר הבנייה ובתקנות של הרשויות השונות. לעיתים אף יש צורך להכין ולהגיש גרמושקה מחודשת לקבלת היתר בנייה, ו-וודאי שהכנה שלה והמתנה לקבלת היתר בניה חדש אורכים זמן. 

קבלת טופס 4 בזמן הקצר ביותר
ביצוע עבודה מקצועית לכל אורך הפרויקט והיערכות נכונה וחכמה מבעוד מועד לקראת הוצאת הטופס הם המפתחות לקבלת האישור המיוחל בזמן הקצר ביותר.

  • בראש ובראשונה יש להתנהל באופן מקצועי ולבנות בדיוק לפי הגרמושקה והיתר הבנייה ולהימנע מחריגות מיותרות. כל חריגה עלולה לעלות בכסף ובזמן רב כשפועלים לקבל את טופס האכלוס. בחלק מהמקרים יש לפרק תוספות וחלקים שנבנו. עוגמת נפש רבה נחסכת כאשר בונים מבלי להתחכם.
  • יש להתחיל להכין את האישורים לטופס מוקדם ככל האפשר, ובעת הבנייה עצמה, ולא לחכות לרגע האחרון. יש להבין שגם אם תקבלו את הטופס בהצלחה, עדיין יש להכין כמות אדירה של מסמכים ואישורים מגורמים רבים – והדבר אורך זמן. ככל שתתחילו להכין מוקדם יותר את כל הניירת, כך תחסכו זמן בסוף ותאלצו להמתין פחות. יתרה מכך, במידה ותדרשו לבצע תיקונים בבנייה, תוכלו לבצע אותם מוקדם יחסית, להיערך מראש ולא לשבור את הראש ברגע האחרון, ובכך לחסוך זמן נוסף. על מנת לקבל את אותם אישורים, יש להזמין את המעבדות ואת אנשי המקצוע לבצע את הבדיקות הדרושות כבר במהלך שלבי הבנייה עצמה.

לא לאכלס לפני טופס אכלוס
קרה שלקוחות מסוימים ברחבי הארץ מאכלסים את הבית עוד לפני שזכו לקבל את טופס 4. וודאי שזוהי איננה החלטה חכמה. יש סיבה לכך שהמבנה עובר בדיקות ואישורים. עד אשר הם בוצעו והתקבלו באופן רשמי, הוא עלול להיות מסוכן למגורים. סיבה נוספת להימנע מאכלוס מוקדם קשורה כמובן לביטוח שאינו בתוקף.

אכלוס הבית באופן רשמי
התקבל טופס 4? ברכותינו! כעת ניתן לחבר את הבית לתשתיות השונות, לאכלס אותו באופן רשמי וליהנות ממנו באופן מלא וחוקי.

אכלוס מהיר וללא עיכובים ובנייה חכמה עם חברת פרובונה – יזמות בנייה ושיווק נדל"ן
איתנו תוכלו להבטיח שהכל מתבצע בצורה חלקה. היתר הבנייה יתקבל במהירות, ונוודא, בתור החברה שאמונה על כל תהליכי התכנון והבנייה – שהבנייה מבוצעת על פי מה שמצוין שחור על גבי לבן בהיתר. היצמדות לתוכניות היא קריטית וחוסכת זמן ומאמצים רבים. נדאג לבצע את כל הבדיקות הדרושות ולקבל את האישורים ההכרחיים בכל שלב של מלאכת הבנייה, וכך נחסוך זמן בסיום התהליך. כתוצאה מכל המתואר – טופס 4, הלא הוא טופס האכלוס, יתקבל בהקדם האפשרי. מזמינים אתכם לפנות אלינו על מנת להגיע לפגישת ייעוץ והכרות ללא עלות וללא התחייבות, על מנת שנבדוק את היתכנות פרויקט הבנייה הפרטית שעליו אתם חולמים.

שתפו:

מאמרים נוספים

שלחו לנו הודעה

הטופס נשלח בהצלחה!

נציג יחזור אלייך בקרוב

למידע נוסף ממנהל מכירות

צרו איתנו קשר לקבלת הצעת מחיר

דילוג לתוכן