כמה עולה לבנות בית פרטי – פירוט מלא לכל התהליך

שתפו:

כמה עולה לבנות בית פרטי?
התשובה לשאלה זאת שקולה למעשה לשאלה – כמה עולה להגשים חלום? בניית בית פרטי הינה פרויקט משנה חיים. בעזרת חברת יזמות בנייה ושיווק נדל"ן תוכלו להגשים אותו, אך דבר אחד בטוח יותר מכל: התכנון הפיננסי הוא בעל משמעות אדירה. תכנון פיננסי נכון וקפדני מגדיר מבעוד מועד את כל הצרכים והרצונות המופשטים ונותן להם מסגרת מוחשית, ברורה ויציבה. תכנון פיננסי מגשר בין הרצוי למצוי, מאפשר להוציא את המיטב מהתקציב הקיים, מקנה שקט נפשי רב לרוכשים, מאפשר להם לקחת משכנתא מדויקת ומתאים עבורם את כל הפרויקט באופן אישי. בלעדיי תכנון פיננסי של יועץ פיננסי ויועץ משכנתאות, הפרויקט עשוי להיקלע לבעיות. עלות בניית בית פרטי כוללת מספר רב של עלויות ראשיות ועלויות משניות שיש לקחת בחשבון, ובמאמר זה נפרט אותם כהלכה.

רכישת מגרש
ההוצאה העיקרית הראשונה היא רכישת מגרש לבית פרטי. כמובן שטווח המחירים הוא רחב מאוד ותלוי במיקום, בגודל, בקרקע ובמשתנים רבים נוספים. יתרונות וחסרונות אפשריים, כגון מאפיינים גיאוגרפיים מועילים והימצאות באזור נחשק ומבוקש, לעומת קרבה למטרדים שונים ומפגעי זיהום אוויר, ישפיעו לכאן ולכאן על עלות המגרש. מעבר לכך, וודאי שמגרש בגוש דן יעלה יותר ממגרש בפריפריה. משתנים כגון סוג האוכלוסייה באזור, רמת התשתיות, רמת הפיתוח ורמת החיים הכללית ישפיעו גם הם על העלות הסופית.
חברת יזמות נדל"ן תעזור לכם למצוא את המגרש שמתאים לכם מבחינת המיקום, האפשרויות, הרצונות, הצרכים וכמובן – התקציב שהוגדר מראש, ורכישת המגרש מהווה חלק מרכזי בו. בנוסף לכך, היא תוכל לנהל עבורכם את תהליך הרכישה והוצאת היתר הבנייה, כך שהפרויקט המיוחל לבניית בית פרטי צמוד קרקע יתחיל לקרום עור וגידים בהקדם האפשרי.

email

לתיאום פגישת ייעוץ

השאירו פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!

היטלי פיתוח כמה עולה לבנות בית פרטי
במקרים רבים יש להוסיף לעלות רכישת מגרש לבית פרטי גם היטלי פיתוח. קיימים 5 היטלים שונים שתאלצו לשלם במידת הצורך: סלילה, תיעול, ביוב, צנרת מים ושטחים ציבוריים פתוחים. גובה ההיטלים משתנה בין רשות אחת לשנייה וכל רשות קובעת אותם בעצמה. קיימים שני סוגים של היטלים: היטלים על שטח הקרקע והיטלים על השטח הבנוי. לכל סוג שטח יש תעריף קבוע לכל מ"ר של קרקע, אותו יש להכפיל בגודל השטח. ההיטלים מוטלים לרוב בעת הגשת הבקשה לקבלת היתר בנייה. במידה וכבר בוצע בעבר תשלום בעבור הקרקע, לרוב יש צורך לשלם רק עבור השטח הבנוי שעליו עתיד להיבנות הבית הפרטי שלכם. ממוצע עלויות היטלי הפיתוח ואגרות הבנייה השונות נע לרוב בין 200 ל-800 ₪ למ"ר.

בניית שלד ופיתוח השטח
תחשיב עלות בית פרטי כולל גם את עלות בניית השלד ועלות פיתוח השטח לבנייה. כאשר יש למשל ליישר את הקרקע ולהכין אותה לבנייה על ידי שימוש בטרקטורים, משאיות, מכונות וכח אדם, מדובר בעלות שיש להתחשב בה, ובפרט כאשר מדובר בקרקע מאתגרת לבנייה. עלויות פיתוח נוספות יכולות לכלול למשל פינוי פסולת וביצוע קידוחים מסוגים שונים וכמו כן גם תוספות של משטחים, שבילים, גדרות – ועוד.
לאחר פיתוח השטח ניתן להתחיל בבניית שלד הבית. מדובר בעלות שניתן להעריך בכ-1/3 מהעלות הכללית של הפרויקט. בניית השלד כוללת בניית רצפות, תקרות, מרתפים, עליות גג, חללים פתוחים, מרפסות, קומות פנימיות – וכו'. פרמטרים המשפיעים על עלות בניית שלד:

  • שטח היציקות שבהם משתמשים (במ"ר).
  • החומרים הספציפיים שבהם משתמשים לצורך בניית השלד ואיכותם, לרבות סוג הבלוקים.
  • כמות העבודות שיש לבצע והזמן הדרוש לביצוען.
  • סוג היסודות.

ממוצע עלויות בניית השלד נע לרוב בין 1,500 ל-2,000 ₪ למ"ר יציקה לפני מע"מ.

עלויות גמר
בביצוע עבודות גמר מתחילים לאחר סיום בניית השלד על בוריו. עבודות גמר כוללות בין היתר:

  • עבודות צבע
  • עבודות אלומיניום
  • התקנת דלתות, חלונות, שערים, מעקות וסורגים
  • עבודות חשמל, תקשורת ואינסטלציה
  • הקמת גגות והתקנת דודי שמש
  • פיתוח חצר וגינה
  • ביצוע חיפויים שונים
  • איטום ובידוד

רמת הביצוע, איכות החומרים ואיכות הגימורים השונים יקבעו את עלויות הגמר של הפרויקט כולו. ממוצע עלויות הגמר נע לרוב בין 4,000 ל-6,000 ₪ למ"ר בנוי לפני מע"מ.

עלות תכולה ועיצוב פנים כמה עולה לבנות בית פרטי
אין לשכוח עלויות נוספות הקשורות לתכולה של המבנה. אנשים רבים המבקשים לבנות בית פרטי גם מנצלים את ההזדמנות ורוכשים תכולה חדשה ומשקיעים בעיצוב הפנים כאוות נפשם. עלויות מסוג זה יכולות לכלול בין היתר:

  • עבודות נגרות ובניית מטבח חדש
  • ריהוט וחפצים שונים
  • אמצעי תאורה ואמצעי חימום ומיזוג
  • עיצוב פנים – על כל המשתמע מכך

עלויות אלו הן עניין של טעם ואישי וסובייקטיבי של בעלי הבית ומשתנות בהתאם לכך לרצונות ולצרכים שלהם. ככל שתשקיעו יותר בעיצוב הפנים של החדרים והחללים השונים בבית, כך העלות תעלה בהתאם. מדובר במקרה ברור של סדר עדיפויות – ישנם רוכשים שנושא העיצוב חשוב להם יותר והטעם שלהם גם יקר יותר, וישנם רוכשים שנושא עיצוב הפנים פחות משמעותי עבורם. בכל מקרה אין להתעלם מעלויות התכולה, הריהוט ועיצוב הפנים, והן מהוות חלק בלתי נפרד מעלות בניית בית פרטי.

עלויות נוספות
עלויות משניות רבות כרוכות בבניית בית פרטי, ובכללותן ניתן למנות בין היתר: ביטוחים, קבלת היתרים, ביצוע בדיקות שונות, פתיחת תיק למשכנתא, היעזרות בשמאי פרטי, פתיחת תיקים במוסדות שונים וכמו כן גם תשלום מיסים ואגרות הקבועים בחוק. אמנם כאשר מתייחסים אליהן בנפרד אין מדובר בהוצאות גדולות באופן יחסי, אך בסך של הכל בהחלט יש להן משקל וגם אותן חשוב לקחת בחשבון.

אנשי מקצוע
בניית בית פרטי צמוד קרקע משמעותו היעזרות באינספור אנשי מקצוע, נותני שירותים וספקים שונים, לרבות אדריכלים, מהנדסים, מעצבי פנים, יועצים וקבלנים. חברת פרובונה מספקת את כל השירותים תחת קורת גג אחת בתור One Stop Shop, ובכך חוסכת לכם התעסקות והתנהלות מול כמות אדירה של אנשי מקצוע שונים. אצלנו תוכלו לקבל את כל השירותים הנדרשים להשלמת כל אחד מהשלבים והחוליות שבשרשרת התכנון, הפיתוח והבנייה. באופן זה תוכלו לחסוך זמן רב ומשאבים נפשיים רבים, תוך כדי שאתם מעודכנים בכל התפתחות והבנייה מתבצעת בהתאם לטעם האישי, הרצונות והתקציב שלכם.

תכנון פיננסי וליווי אישי
חברת פרובונה מבינה שלאנשים רבים יש חששות גדולים בנוגע לבניית בית פרטי. הם אינם מכירים את התחום, הביורוקרטיה, בעלי המקצוע והנהלים הרבים. הם מצויים גם כך בתוך שגרה דוחקת ועמוסה ואין להם רצון או זמן לעסוק בפרויקט בסדר גודל שכזה. בנוסף לכך, הם אינם מרגישים שיש להם את הידע לקבל החלטה מכרעת וגורלית שכזאת. מתוך התובנות המושכלות הללו אנו מספקים תכנון פיננסי קפדני וליווי אישי במרוצת כל התהליך, לרבות העזרות ביועצים פיננסיים ויועצי משכנתאות מנוסים ומיומנים. לאחר שלבים של תכנון, אפיון רצונות וצרכים והגדרה קפדנית ודקדקנית של התקציב, נתקדם לשלבי הרכישה והבנייה ונדאג שהפרויקט מבוצע על הצד הטוב ביותר, לרבות שימוש בחומרי הגלם האיכותיים ביותר, שיטות בנייה ותכנון חדשניות ומתקדמות והיצמדות לסטנדרטים גבוהים. כל זאת על מנת להפוך חלום של מגורים בבית פרטי למציאות – גם בלי חששות כבדים.

שתפו:

מאמרים נוספים

למה לא כולם בונים בית פרטי?

אז למה לא כולם בונים בית פרטי? בניית בית פרטי היא משאת נפשם של אנשים רבים בישראל, אך רק אחוז קטן מהם זוכה לגרום לחלום

שלחו לנו הודעה

הטופס נשלח בהצלחה!

נציג יחזור אלייך בקרוב

למידע נוסף ממנהל מכירות

צרו איתנו קשר לקבלת הצעת מחיר

דילוג לתוכן