כמה חבל – סיבות וגורמים שמעכבים את בניית הבית הפרטי

שתפו:

כמה חבל – סיבות וגורמים שמעכבים את בניית הבית הפרטי
פרויקטים רבים של בנייה פרטית ובנייה עצמאית לא מגיעים להשלמה סופית ומוצלחת בעת המקורית, ובשורה התחתונה לא עומדים בלוח הזמנים. הסיבות והגורמים האפשריים לכך רבים מאוד. פעמים רבות, עיכובים בזמן גם עולים כסף, ולבטח מובילים לעוגמת נפש. יתרה מכך, עיכוב בהשלמת בניית הבית הפרטי עלול להוביל למצב מצער ובעייתי שבו אין לכם היכן לחיות, ועליכם להתגורר לזמן מה בשכירות או אצל ההורים. החדשות הטובות הן שבאמצעות התנהלות מקצועית אפשר להימנע מאותם עיכובים, להשלים את הפרויקט בזמן – ולעמוד בלוח הזמנים. לפניכם כמה סיבות לעיכוב והדרכים להקדים תרופה למכה ולמנוע אותן מראש. 

נגמר התקציב ואי אפשר לשלם לקבלנים
אחד המצבים הנפוצים ביותר בבנייה של בית פרטי בישראל הוא מצב שבו תזרים המוזמנים נפסק. יש לשלם למבצעי העבודה באשר הם – אך המים בברז אזלו. מצב זה עשוי להתרחש מסיבות שונות, כמו למשל תכנון פיננסי לא מדויק, הגדרת תקציב שאינו ריאלי, תזמון לא נכון של שלבי הבנייה והגמר, עיכוב בקבלת המשכנתא, הפתעות ושינויים בלתי צפויים שגררו הוצאות כספיות שלא התחשבו בהם מבעוד מועד – ועוד. בשורה התחתונה, כרגע אין איך לשלם, והפרויקט נעצר. כמובן שזהו מצב מדאיג ובעייתי מאוד לכל הצדדים, ובמיוחד ללקוח שמממן את פרויקט הבנייה. הדרך להימנע ממצבים אלו היא לערוך תכנון פיננסי נכון ומחושב, לרבות כל הקשור לתקציב הפרויקט, לתזרים המוזמנים ולקבלת המשכנתא.

email

לתיאום פגישת ייעוץ

השאירו פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!

רכישה לא נכונה של קרקע פרטית
בית פרטי נבנה על קרקע שנרכשת לפני שמוציאים היתר בנייה ומתחילה הבנייה בפועל. במידה והקרקע דורשת פיתוח רב, בין היתר בגלל טופוגרפיה ותוואי שטח מאתגרים – הפרויקט כולו יתארך, ובפרט מועד התחלת שלבי הבנייה. בנוסף לכך, לפני שרוכשים קרקע פרטית, יש לגשת לוועדה המקומית לתכנון ובנייה ולבדוק את התב"ע של המגרש. אם לא שמים מספיק לב, ניתן לרכוש מגרש שקיימים עליו עיקולים או שעבודים, מגרש שאחוזי הבנייה בו נמוכים מהדרוש לפרויקט, מגרש בעל הגבלים שסותרים את התכנון האדריכלי ואף מגרש שקיימות בו תגליות ארכיאולוגיות בעלות השלכות אפשרויות על הפרויקט. לשם כך חשוב לשים לב לכל הפרטים והנתונים הטבעיים והרשמיים של המגרש, לבדוק מספר קרקעות שונות – ולרכוש את הקרקע המתאימה.                                     

תכנון לוקה בחסר או חוסר סנכרון בין המתכננים
תכנון הבית הפרטי מערב אנשי מקצוע שונים, לרבות כמובן אדריכל, אך לא רק, אלא גם מודד, מעצב פנים, מהנדס, יועץ אינסטלציה, יועץ קרקע, יועץ חשמל ומיזוג, יועץ תאורה – ועוד. עבודתם של כל אחד מאנשי המקצוע המומחים הללו היא חשובה ומורכבת. תכנון טוב, לרבות תכנון אדריכלי, הוא הבסיס הטכני והפרקטי של הפרויקט כולו. כל טעות בתכנון יכולה לעלות גם בכסף וגם בעיכוב ואי עמידה בלוח הזמנים. מסיבה זאת חשוב להשתמש באנשי המקצוע הטובים והמנוסים ביותר, ולא פחות חשוב מכך – לדאוג שהם עובדים בסנכרון מלא ושכל חלקי התכנון מתבצעים בתיאום ובהרמוניה.

תכנון אדריכלי שלא תואם את טעם, רצונות וצורכי הלקוח
כשאדריכל הפרויקט יושב להכין פרוגרמה עם הלקוח הפרטי, שמעוניין לבנות בית פרטי, והם עוסקים בכל הפרמטרים של הבית העתידי, והלקוח פורס על השולחן את רצונותיו ואת צרכיו – קיים סיכוי טוב שהבית העתידי אכן יהיה לטעמו והוא יצא שבע רצון. לעומת זאת, כאשר התכנון האדריכלי לא מתחשב באופן מלא ברצונות הלקוח ובצרכיו, הלקוח עשוי להתאכזב כבר במרוצת הבנייה או בסופה, ולדרוש שינויים אלו ואחרים. כל שינוי מעכב את השלמת הפרויקט ואת סיום כל שלבי הבנייה. הפתרון לכך נכתב בתחילת הפסקה – יש להקפיד לתקשר עם הלקוח ולהבין מהן הציפיות שלו מהבית העתידי, שאת הבנייה שלו הוא מממן. 

עיכוב בקבלת היתר בנייה
תהליך קבלת ההיתר לוקח זמן, ולעיתים גם זמן רב, כשלרוב מדובר בלכל הפחות 4 חודשים. יש להגיש בקשה ותוכניות אדריכליות, להמציא אישורים רבים, לחכות לדיון בוועדה המקומית לתכנון ובנייה – ועוד כהנה וכהנה. במידה וכל מה שצריך להיות מוגש, אכן מוגש בזמן, וההיתר מתקבל בניסיון הראשון – נפלא. במידה ומתקבל סירוב, יש להגיש ערעור – שגם לוקח זמן. כל שלב שמתווסף לתהליך הוצאת היתר הבנייה מעכב את הפרויקט כולו. מסיבה זאת, בהחלט חשוב לגשת לתהליך עם ידע וניסיון כיצד לצלוח אותו במהירות וביעילות, וכך להימנע מבזבוז זמן יקר. 

עיכוב בקבלת טופס 4
טופס 4, הלא הוא טופס אכלוס הבית, מהווה אישור רשמי לבטיחות הבית הפרטי. לאחר שהוא מתקבל, ניתן להיכנס לבית ולאכלס אותו באופן חוקי ורשמי. כמו קבלת היתר בנייה, גם קבלת טופס 4 היא פרוצדורה משמעותית. יש להגיש מסמכים ואישורים רבים, לבצע בדיקות מעבדה, לערב רשויות וגורמים שונים – בתקווה וברצון שהכל יעבור בהצלחה והאישור יתקבל בהקדם. מעבר לכך שמדובר בתהליך ארוך גם כך, במידה ומתקבל סירוב ויש לבצע שינויים ותיקונים, ובפרט אם הם בהיקף גדול יחסית – השלמתו הרשמית של הפרויקט תתעכב. על מנת לקבל את טופס 4 בהקדם האפשרי, יש לבנות בדיוק לפי ההיתר, לבצע בדיקות מעבדה כבר בשלבי הבנייה ולהכין את כל האישורים והמסמכים מראש, ובכך לחסוך גם זמן וגם לא מעט כאבי ראש.

בניית בית פרטי תוך עמידה מוחלטת בלוח הזמנים עם חברת פרובונה – יזמות בנייה ושיווק נדל"ן
מלבד פתרון נקודתי ומוקדם לכל גורם מסוים שעלול לעכב את השלמת הפרויקט, יש דרך מצוינת לספק פתרון מקיף לכל העיכובים האפשריים – להשתמש בשירותיה של חברת בנייה ויזמות נדל"ן. חברת פרובונה תדאג לתכנון פיננסי קפדני לפרויקט, תגדיר תקציב ריאלי ותדאג לתכנון תזרים מזומנים מדויק. היא תדאג שכל אנשי המקצוע יעבדו בהרמוניה ובסנכרון מלא, ושהבית עונה על כל דרישותיו, רצונותיו וטעמו של הלקוח שלה, ותדאג להוציא היתר בנייה וטופס 4 בעת האפשרית המוקדמת ביותר. אנחנו מזמינים אתכם – אלו שחולמים על מגורים בבית פרטי על קרקע פרטית משלהם, לפנות אלינו, ולהגיע לפגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות. צרו איתנו קשר ונתחיל להתניע ביחד אתכם את הפרויקט.

שתפו:

מאמרים נוספים

שלחו לנו הודעה

הטופס נשלח בהצלחה!

נציג יחזור אלייך בקרוב

למידע נוסף ממנהל מכירות

צרו איתנו קשר לקבלת הצעת מחיר

דילוג לתוכן