יש לי מגרש, מתי מתחילים בנייה?

שתפו:

יש לי מגרש, מתי מתחילים בנייה? כך זה יקרה בפועל

שאלה טובה. לאחר שרכשתם מגרש, אתם כבר מבינים טוב יותר היכן אתם עומדים והיכן יעמוד הבית העתידי – ויכולים להתחיל לתכנן אותו. לשם כך יש להיעזר באנשי מקצוע כמו אדריכל ומעצב פנים. לאחר השלמת שלבי התכנון האדריכלי, יש לדאוג לשלם את אגרות הבנייה וההיטלים ולהכין את הגרמושקה – המסמך המשמש להוצאת היתר בנייה. לאחר שהיתר הבנייה יתקבל בשעה טובה ובהצלחה – ניתן יהיה להתחיל בבנייה בפועל. 

מתחילים בנייה לאחר שמתכננים אותה

לאחר שמבצעים תכנון פיננסי ומעניקים מסגרת תקציבית לפרויקט, וגם רוכשים מגרש, נאסף מספיק מידע עבור האדריכל בשביל להתחיל לתכנן את הפרויקט. אלו שלבי התכנון האדריכלי:

  • מתחילים בלערוך פגישת היכרות או מספר פגישות היכרות עם האדריכל ומעצב הפנים, בשביל להכין ולתכנן את הפרוגרמה, בה תוכלו לכתוב בדיוק מה אתם רוצים, צריכים ומחפשים, ולתאר כיצד אתם רואים את הבית העתידי. זוהי ההזדמנות שלכם לפרט טעם אישי, אורח חיים ולגעת בתוכניות עתידיות וצרכים אישיים. 
  • לאחר מכן האדריכל ייגש לעבודה המעשית ויכין סקיצות של הבית. הסקיצות הן ראשוניות, אך מפורטות, וכוללות תכנית חזיתות, מפרט טכני, התייחסות לתשתיות, עיצוב חוץ ועיצוב פנים. 
  • לאחר הכנת הסקיצות האדריכל יכין תוכנית תלת-מימדית ריאליסטית, כך שהלקוח יוכל להתרשם על הצד הטוב ביותר מהמראה ומהחלוקה העתידיים של הבית.

הכנת הגרמושקה והוצאת היתר בנייה – ומתחילים בבנייה

לאחר שהלקוח מאשר את הסקיצות ואת התוכנית שיוצגו בפניו, ניתן להתחיל בהכנת הגרמושקה – המסמך שבאמצעותו מוציאים היתר בנייה, והוא כולל מפת מדידה, אישורים של רשויות וגופים, חתימות של האחראים על הפרויקט, פירוט תוכניות הבנייה – ועוד. 

הוצאת היתר בנייה, המרכז את זכויות הבנייה המותרות בקרקע, היא הליך מורכב, מסועף ולעיתים גם ארוך, המתבצע מול הועדה המקומית לתכנון ובניה. יש לדעת שההליך מחייב היכרות עם נהלים מורכבים והתמודדות מתמשכת עם הרשויות. חוסר היכרות והבנה של ההליך והתקנות עלולים לגרום לעיכוב משמעותי בהתחלת הבנייה – ולגרור הוצאות כלכליות מיותרות. מסיבה זאת חשוב להיעזר במומחים שמבינים כיצד הדברים מתנהלים והם בעלי הקשרים הנכונים במקומות הנכונים, וזאת במטרה לזרז את ההליך כולו ולמנוע עלייה בעלויות. 

הבנייה תחל בפועל לאחר ששולמו האגרות וההיטלים הרלוונטיים לבניה ולאחר שהיתר הבנייה יתקבל בהצלחה. 

יש לכם מגרש, יש לכם תכנון, יש לכם אישור – מתחילים בבנייה

זה הכל – אפשר לצאת לדרך. התוכניות קיימות והן אושרו, האגרות שולמו, ההיתר התקבל, והקבלנים ואנשי המקצוע השונים יכולים להתחיל לעבוד על הבנייה בפועל, תחת הניצוח והפיקוח של האדריכל הראשי של הפרויקט כולו. מכאן והלאה משך הבנייה עצמה תלוי במגוון רחב מאוד של פרמטרים ומשתנה במידה רבה מפרויקט לפרויקט, כשהרצון של כל הצדדים הוא תמיד להשלים את הפרויקט בזמן – וללא עיכובים מיותרים. 

מוצאים מגרש, מוציאים היתר בנייה ובונים עם חברת פרובונה – יזמות בנייה ושיווק נדל"ן 

חברת פרובונה תוכל להעניק לכם את כל השירותים הדרושים לבניית הבית. נעזור לכם למצוא את המגרש האידיאלי, לרכוש אותו בפועל, לתכנן תכנון אדריכלי איכותי ומדויק, להוציא את היתר הבנייה ללא עיכובים וללא דיחוי – ולבנות עבורכם את הבית מ-0 ועד 100. אנחנו מזמינים אתכם להגיע לפגישת היכרות עם אנשי המקצוע השונים בשביל להתרשם במדויק ובאופן אישי מההון האנושי שלנו ומהערך המוסף שנוכל להעניק לכם. 

שתפו:

מאמרים נוספים

שלחו לנו הודעה

הטופס נשלח בהצלחה!

נציג יחזור אלייך בקרוב

למידע נוסף ממנהל מכירות

צרו איתנו קשר לקבלת הצעת מחיר

דילוג לתוכן