כיצד לחסוך בעלויות בניית בית פרטי?

שתפו:

כיצד לחסוך בעלויות בניית בית פרטי?
פרויקט בניית בית פרטי הוא פרויקט יקר לכל הדעות. כאשר לא ניגשים אליו באופן שכלתני – העלויות שלו עשויות להאמיר ולהשתולל באופן משמעותי. לעומת זאת, כאשר מתכוננים באופן חכם ומבצעים החלטות חכמות – ניתן לא רק לשמור על מסגרת התקציב, אלא גם להוזיל עלויות, ועל הדרך גם להשיג מטרה חשובה נוספת – עמידה בלוח הזמנים. לתכנון הפיננסי ולתכנון האדריכלי יש השפעה גדולה, אך גם לרכישה של קרקע פרטית טובה, לפיקוח נכון על הפרויקט ולניהול איכותי של קבלני המשנה השונים שעוסקים בפיתוח, בבנייה ובגמר. 

להתחשב בעלויות פיתוח השטח
כשרוכשים מגרש פרטי, יש לעמוד בעלות הישירה שלו ובעלויות נוספות הקשורות בסטאטוס המשפטי של הקרקע. מלבד זאת, לאחר שרוכשים את המגרש, פעמים רבות יש להשקיע בפיתוח השטח. לכל קרקע יש מאפיינים שונים, כמו למשל סוג האדמה במקום, שטח הקרקע והמבנה הטופוגרפי שלה. עבודות פיתוח שונות מצריכות ציוד, כלי עבודה וחומרים שונים, וגם היקף החומרים והיקף העבודה משתנים. בנוסף, גם הצורך התיאורטי בעבודות דיפון לצורך בניית מרתף יכול להגדיל את ההוצאות בסך ניכר. הפער בין עלות פיתוח מגרש אחד לעלות פיתוח מגרש אחר יכול להגיע בקלות לעשרות אלפי שקלים. בעת חיפוש המגרש המתאים לרכישה, חשוב להיעזר באנשי מקצוע מנוסים, שידעו לזהות מראש את צרכי הפיתוח העתידיים, וכך לא לרכוש מגרש שהוא בגדר חתול בשק.

email

לתיאום פגישת ייעוץ

השאירו פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!

לתכנן הכל לפרטי פרטים
תכנון אדריכלי כולל התייחסות לאינספור פרטים ופריטים. ככל שמשקיעים זמן רב יותר בתכנון, כך ניתן לחסוך הפתעות שליליות ועלויות מיותרות שיפציעו לפתע בהמשך. תכנון אדריכלי מדוקדק –

  • יימנע חרטה מצד אחד הגורמים המעורבים בבנייה, לרבות הלקוח עצמו. כל שינוי דעה מוביל לשינוי בתוכנית וכתוצאה מכך גם לעלייה בעלויות.
  • יימנע טעויות שיתגלו בהמשך ויובילו לשינויים יקרים. כל טעות שמתגלה במהלך הבנייה, ולא לפני כן, דורשת ביצוע שינויים – לרבות בנייה מחדש ושינויים מרחיקי לכת, והדבר עלול לעלות כסף רב.
  • יימנע באופן כללי חריגה ממסגרת התקציב של הפרויקט כולו. כשלוקחים כל פרט בחשבון ונמצאים כל העת עם היד על הדופק – שום הוצאה לא נעלמת.
  • יימנע שגיאות שיעלו בסירוב לקבלת היתר בנייה, שיעלה בתורו גם בכסף וגם בזמן. כל סירוב מצריך הגשת בקשה מחודשת לקבלת היתר מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה.
  • יימנע מצב שבו אחד מהקבלנים ואנשי המקצוע מבצעים עבודה על דעת עצמם או מתוך פרשנות אישית שלהם. תכנון אדריכלי מדויק ומדוקדק מסביר שחור על גבי לבן, ובאופן מדויק שאינו משתמע לשתי פנים, מה יש לבצע – וכיצד יש לבצע.
  • יימנע שכחה או הזנחה של עבודות שיש לבצע בתהליך הבנייה, בין אם הן קשורות לשלד, לאינסטלציה, לחשמל, לאיטום, לטיח – וכו'.

בנוסף, תכנון אדריכלי נכון מתייחס לא רק לפרמטרים של פונקציונאליות ויופי אסתטי, אלא גם לפרמטר הקריטי של עלות. לכל פרויקט יש תקציב, ואדריכל חכם ידע איך להוזיל עלויות כשהוא יבחן פרטים שונים בפרויקט. יכול להיות שניתן למצוא חלופה יעילה ומשתלמת יותר לחומר או לסוג הציוד שבהם עתידים להשתמש. חשוב להבין שגם פרטים תכנוניים שהם לכאורה קטנים יחסית, כגון גודל וכמות החלונות בבית, עשויים להשפיע על העלויות הסופיות באופן ניכר.

להתחשב ברצונות הלקוח
הלקוח חייב להיות מעורב בשלבי התכנון ובהכנת הפרוגרמה. מצב שבו בית נבנה ללא תיאום בין האדריכל לבין הלקוח שמזמין את בניית הבית הפרטי יוביל בהמשך להיווצרות של בעיות משמעותיות. כאשר הלקוח אינו מרוצה מאחד הפרטים, הוא עשוי לדרוש ביצוע של שינויים, שיעלו כמובן בעיכובים ובהוצאות שהיה ניתן למנוע מראש. בנוסף, כדאי שהלקוח יבין היטב את העלויות השונות ואת ההתלבטויות האפשריות בשלבי התכנון. אפשרי שהלקוח מעוניין למשל בבניית מרתף – אך הדבר ייקר בצורה משמעותית את הפרויקט, ואם ידע מה העלות הכרוכה ברצון שלו – יוותר עליו. הלקוח מדמה בנפשו בית שהוא חזון העל שלו – אך רק אנשי מקצוע מנוסים יודעים מה הוא כולל – וכמה הוא עולה, לרבות כל אחד מהפרטים והמרכיבים שלו. מלבד סוגיות גדולות כגון בניית מרתף, ניתן לערב את הלקוח ולהסביר לו את האופציות הקיימות גם כשמדובר בהתלבטויות קטנות יותר הקשורות בתכנון ובבנייה, כמו בחירה של דלתות.

לדאוג לסנכרון, הרמוניה ותיאום
על כל פרויקט של בניית בית פרטי עמלים אנשי מקצוע, קבלנים ומתכננים שונים – הן על הצד התכנוני והן על היישום שלו בפועל. יש חשיבות רבה מאוד, במיוחד בשלב התכנון, לסנכרון מרבי של כל הצדדים העוסקים במלאכה – אדריכל, מהנדס קונסטרוקציה, יועץ חשמל ומיזוג, יועץ אינסטלציה, יועץ קרקע, יועץ תאורה – וכו'. כאמור, טעויות רבות שמתרחשות בשלב התכנון עשויות לגרור הריסה ובנייה מחדש. אם מתכנן אחד לא יהיה מודע כלל לעבודתו של מתכנן אחר – ישנה סבירות גבוהה מאוד ליצירה של מצבים בעייתיים מאוד, שלא תיוותר ברירה אלא לשנות אותם, בתמורה לעלויות כספיות נוספות ועיכובים בלתי רצויים בעליל בלוח הזמנים. יש לראות את הנולד ולהקדים תרופה למכה. הדרך לבצע עבודת תכנון מותאמת ומסונכרנת היא להשתמש בגורם על שיפקח פיקוח עליון על הפרויקט כולו וינהל אותו – כמו למשל חברת נדל"ן ויזמות בנייה, שתנווט את הספינה באופן הטוב ביותר, תוך כדי שהיא מדריכה כל גורם המעורב בתכנון ובבנייה ודואגת לקיום של עבודה הרמונית, מסונכרנת ומתואמת.

לבצע תכנון פיננסי מדויק
תכנון פיננסי מדויק מונע הפתעות ועיכובים בשלבי הבנייה השונים. באמצעות הנחה של תשתית פיננסית נכונה, על ידי בנייה של תקציב ריאלי, תכנון תזרים מזומנים ובניית דו"ח אפס, ניתן למנוע מצב שבו אין ללקוח כיצד לשלם והבנייה נאלצת להיעצר. עיכובים מסוג זה לוקחים לא רק זמן – אלא גם כסף, בין היתר כאשר מתברר בדיעבד שמסגרת התקציב איננה מספיקה לבנייה ושיש לערוך שינויים בלית ברירה. מעבר לכך, תכנון פיננסי נכון מאפשר לאדריכל ולכל מי שעוסק בתכנון, להבין בדיוק כמה כסף יש בקופה – ועם מה יש לעבוד, ובכך לבצע תכנון מדויק יותר, שעל יתרונותיו הרבים כבר עמדנו מוקדם יותר. בנוסף, גם יעוץ משכנתאות איכותי הוא חלק מתכנון פיננסי מדויק. כמובן שתמהיל משכנתא איכותי ומותאם אישית יכול להיטיב עם הלקוח ולדאוג שהוא יזכה לתנאים נוחים יותר, ישלם ריבית נמוכה יותר ושהמשכנתא תתקבל בפעימות שתואמות במועדן את מועדי התשלום לקבלנים שמבצעים את הבנייה, כך שהבנייה לא תיעצר בשום שלב בגלל בעיה בתזרים המזומנים.

לרכוש חומרים בצורה חכמה
החומרים הדרושים לשלבי הבנייה השונים מהווים חלק משמעותי מאוד מעלות הפרויקט כולו. חשוב להשתמש בחומרים איכותיים, אך לא פחות חשוב לרכוש אותם באופן משתלם. על מנת לעשות זאת, כדאי לערוך סקר שוק מקיף ולדאוג למצוא את הספקים המשתלמים ביותר. בנוסף, ככל שמקדימים לבצע סקר שוק ולבדוק את העלויות והספקים הרלוונטיים – כך ניתן להוזיל את העלויות ולהגדיל את הסיכוי לבצע עסקאות חסכוניות ומשתלמות. בדיוק באותה מידה, כאשר מתחילים לחפש חומרי בנייה מאוחר יחסית, כך גם האפשרויות מצטמצמות ואיתן גם ההזדמנות לחתוך בעלויות.

בנייה איכותית וחסכונית של בית פרטי עם חברת פרובונה – יזמות בנייה ושיווק נדל"ן
הדרך הטובה ביותר לבנות בית פרטי בישראל היא להשתמש בגורם מקצועי יחיד שיהיה אחראי על כל הקשור לתכנון ולבנייה. אותו גורם יספק תכנון פיננסי מדויק ותכנון אדריכלי חכם ומפורט לפרטי פרטים, וידאג שהמתכננים השונים עובדים בתיאום ובסנכרון מלא. בנוסף, הוא גם יעזור ללקוח ברכישת קרקע פרטית איכותית ומתאימה למידותיו, ישאף לקבל היתר בנייה בעת האפשרית המוקדמת ביותר, ינצח על תהליך הבנייה וינהל אותו וידאג שאנשי המקצוע עובדים בהרמוניה גם בכל הקשור לבנייה. בשילוב כל העובדות הללו, תוכלו להגשים את החלום שלכם באופן ריאלי, אידיאלי שפוי ומשתלם. צרו איתנו קשר טלפוני או השאירו פרטים דרך האתר, ונחזור אליכם לצורך קביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות.

שתפו:

מאמרים נוספים

יש לי מגרש, מתי מתחילים בנייה?

יש לי מגרש, מתי מתחילים בנייה? כך זה יקרה בפועל שאלה טובה. לאחר שרכשתם מגרש, אתם כבר מבינים טוב יותר היכן אתם עומדים והיכן יעמוד

שלחו לנו הודעה

הטופס נשלח בהצלחה!

נציג יחזור אלייך בקרוב

למידע נוסף ממנהל מכירות

צרו איתנו קשר לקבלת הצעת מחיר

דילוג לתוכן