מתי מחליטים על אדריכל לבית?

שתפו:

מתי מחליטים על אדריכל לבית? אל תחליטו לפני שתקראו

כמו שנהוג לומר – אי אפשר לרתום את העגלה לפני הסוסים. שלב בחירת האדריכל הוא שלב קריטי, אבל לפני שניגשים לעשות זאת, יש שלבים קריטיים אחרים שצריך להשלים – תכנון פיננסי ובניית מסגרת תקציב, מציאת מגרש מתאים והוצאת היתר בנייה. על בסיס כל אלו ניתן לחפש את האדריכל שמתאים לכם כמו כפפה ליד. אם תחפשו לפני כן, לא תוכלו לבחור את האדריכל המתאים לכם, ולא תוכלו להציג בפניו את הפרטים שהוא זקוק להם במהלך פגישת ההיכרות. 

מחליטים על אדריכל לבית לאחר שמחליטים על תקציב

וודאי שבשביל להחליט מיהו האדריכל שיתכנן את הבית, חשוב להבין איזה תקציב יעמוד לרשותו מלכתחילה. לא כל אדריכל ירצה ויוכל למקסם את התקציב שלכם, ובכל מקרה בשביל להבין כיצד האדריכל רואה את הבית העתידי שלכם, עליו להבין מהו התקציב שבמסגרתו הוא יכול לפעול ומהו מרחב התמרון שלו. לצורך כך יש לבצע תכנון פיננסי מהודק, הכולל:

  • חישוב הון עצמי
  • הוצאת אישורים שונים, לרבות אישור למשכנתא ואישור רגולטורי של בנק ישראל
  • בניית מסגרת תקציב ריאלי לפרויקט
  • תכנון תזרים מזומנים ובניית דו"ח אפס להתנהלות הפרויקט

מומלץ להיעזר לשם כך ביועצי משכנתא ויועצים פיננסיים מומחים. ככל שתשקיעו יותר ותבינו היכן אתם עומדים מבחינת תקציבית, כך הבחירה של האדריכל תהיה מדויקת יותר. 

מוצאים מגרש מתאים לפרויקט לפני שמחפשים אדריכל לבית

לאחר שהסדרתם את עניין התקציב – אתם כבר מבינים טוב יותר היכן אתם עומדים ומהו הפוטנציאל הגלום בפרויקט. השלב הבא הוא למצוא מגרש שיתאים לצרכים שלכם ולתקציב הנקבע. שלב מציאת המגרש הוא שלב קריטי בתהליך התכנון והבנייה, לרבות בבחירת האדריכל לבית, וזאת בשל כך שמאפייני המגרש ישפיעו על התכנון האדריכלי, הבנייה בפועל והתוצאה הסופית שתתקבל. 

רוכשים מגרש, מוציאים היתר בנייה – ואז מחפשים אדריכל לבית 

לאחר מציאת המגרש יש להשלים בהצלחה את הרכישה שלו ולהוציא היתר בניה באמצעות הועדה המקומית לתכנון ובניה. באופן כללי תמיד תיתכנה בעיות מסוימות במסגרת הרכישה, ויכול להיות שתחליטו כלל לא לרכוש את המגרש לאחר שתגלו מה תוכלו ומה לא תוכלו לבנות עליו בפועל. רק כאשר אתם יודעים בוודאות שהמגרש בידיכם, תוכלו לגשת לאדריכל ולומר לו – זהו התקציב, זה המגרש – וזה הבית עליו אנחנו חולמים. כשבידיו כל הפרטים הרלוונטיים, הוא יוכל לתכנן את הבנייה באופן המדויק ביותר.

הגעתם לנקודה הזאת? כעת מחליטים על אדריכל לבית

לאחר שהוגדרו התקציב ותזרים המוזמנים, נמצא ונרכש מגרש והוצא היתר בנייה – ניתן להתחיל לחפש את האדריכל המושלם עבורכם. האחד שיודע כיצד לעבוד עם התקציב שלכם – וגם מעוניין לעשות זאת. האחד שיש לו ניסיון בתכנון פרויקטים בסגנון וברמה שלכם. האחד שיש לכם כימיה איתו. האחד שלא רק יתכנן את הפרויקט, אלא גם ינצח על מלאכת הבנייה וישגיח שהכל מתנהל כשורה. שבו עם האדריכל לפגישת היכרות וספרו לו על הצרכים והרצונות שלכם, בדקו כימיה, ואם הכל נראה לכם מעולה – צאו לדרך. 

בחירת אדריכל לבית של חברת פרובונה – יזמות בנייה ושיווק נדל"ן   

האדריכלים שלנו ישמחו לתכנן בית שייתן ביטוי מלא לכל הצרכים, החלומות והאהבות שלכם – ויעשו זאת בדיוק ובאהבה. נפגש אתכם על מנת לתכנן את הפרוגרמה, דרכה נבין בדיוק מה אתם צריכים, נכין סקיצות מפורטות לפרטי פרטים והדמיה תלת-מימדית, ולאחר האישור שלכם – נוכל להתחיל לקדם את הבנייה בפועל. אנחנו מעניקים את כל השירותים הרלוונטיים לתכנון ולבנייה תחת קורת-גג אחת, ומקפידים לצלוח כל פרויקט ללא בעיות וללא חריגות בזמן או בכסף. נשמח לפגוש אתכם. 

שתפו:

מאמרים נוספים

שלחו לנו הודעה

הטופס נשלח בהצלחה!

נציג יחזור אלייך בקרוב

למידע נוסף ממנהל מכירות

צרו איתנו קשר לקבלת הצעת מחיר

דילוג לתוכן